Leasing nie tylko dla firm?

Leasing konsumencki to doskonała alternatywa dla osób, które nie prowadzą żadnej działalności gospodarczej. Wbrew pozorom bowiem jest on oferowany również osobom fizycznym, a nie – jak powszechnie głoszą błędne informacje – tylko i wyłącznie osobom prawnym.

Leasing konsumencki: co to jest i co oznacza?

Leasing konsumencki – tu dowiesz się więcej na jego temat – to rodzaj umowy cywilnoprawnej, który jest oferowany osobom fizycznym przez firmy leasingowe. Jego głównym celem jest możliwość użytkowania jakiegoś przedmiotu, pojazdu – głównie samochodu przez konsumenta, który – w ramach sporządzonej z firmą umowy – zobowiązuje się do comiesięcznej spłaty rat. Ich wysokość oraz okres spłacania jest ustalany wspólnie z firmą na podstawie między innymi wartości samochodu. Koszty leasingu są niskie ze względu na to, że firma zarabia na przykład na możliwości robienia odpisów amortyzacyjnych.

Właścicielem pojazdu jest firma leasingowa i ten stan nie zmienia się do momentu spłaty wszystkich rat i wykupienia auta na własność. Konsument ma pierwszeństwo do wykupu pojazdu, najczęściej za wartość jednego procenta od początkowej jego ceny. Istnieje również możliwość wymiany go na nowszy model.

Dlaczego warto wziąć leasing prywatny?

Leasing prywatny przede wszystkim posiada znacznie niższe koszty w stosunku do kredytów. Zdecydowanie lepiej jest również otrzymać leasing w stosunku do kredytów, które banki niechętnie przyznają, bądź też obciążają kredytobiorców wysokimi odsetkami.

Aby jednak zdecydować, czy bardziej opłacalny jest kredyt, czy też leasing, należy porównać obie opcje w konkretnym wypadku, uwzględniając zadłużenie i okres spłaty.

Zalety leasingu konsumenckiego

Leasing prywatny przede wszystkim pozwala konsumentowi wybrać samochód taki, jaki chce. Co więcej, ma do dyspozycji również między innymi quady, motocykle i tym podobne. Na uwagę zasługuje również fakt, że leasing nie jest wpisany w historię kredytową, dzięki czemu w przyszłości można z powodzeniem starać się o kredyt w banku. Konsumenci mogą również liczyć na zniżki u partnerów firmy leasingowej, a tym samym mają możliwość otrzymania pomocy w razie konieczności na przykład naprawy.

Wady leasingu konsumenckiego

Podstawową wadą leasingu prywatnego jest to, że pojazd w niego wzięty nie jest własnością konsumenta. Oprócz tego, jeśli samochód zostanie skradziony, bądź w wyniku wypadku powstanie szkoda, której nie da się usunąć, umowa wygasa. Klienci firm leasingowych są z kolei zobowiązani do wykupienia dodatkowych ubezpieczeń. Mimo to, minusów leasingu konsumenckiego jest stosunkowo mało.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *